Smartlog v3 » Rengøring København: Alt om Københavns goder » Rengøring
Opret egen blog | Næste blog »

Rengøring København: Alt om Københavns goder

Blog omkring alt der rører sig i København, herunder rengøring, restauranter og tømrere.

Rengøring

15. Mar 2013 11:10, Rengøring København

Leder du efter nogen rengøringstips, der kan gøre rengøringsoplevelsen en smule nemmere, end det er tilfældet på nuværende tidspunkt? Så kan du med fordel læse videre, da disse vil hjælpe dig afsindig meget. Du vil få nogle tips til, hvordan du får den samme opgave udført hurtigere, så du kan gå tilbage til alle de andre ting, som du hellere står og vil foretage dig end lige at gøre rent.

Nogle opgaver, som du typisk vil skulle igennem, når du gør rent er følgende: Vask af trapper og gulve, afstøvning, aftørring og fejning af gulve og andre overfladearealer. Disse opgaver skal typisk udføres hver gang du begynder at gøre rent.

Du går måske rundt med den fornemmelse, at rengøring er en meget uoverskuelig opgave, og det kan umiddelbart også godt virke sådan, hvis man ikke er struktureret, men hvis man strukturerer sig, vil det typisk fremstå mere overskueligt end ellers. Her i denne artikel vil du få nogle tips, der gør opgaven en smule mindre sur end det ellers ville være tilfældet. Hvis du starter med at tage noget god musik i ørene, vil allerede dette være et godt sted at starte.

Læg ud med at lave en liste, som du slavisk kan gennemgå, når du skal til at gøre rent.

Er det nødvendigt at tage alt service ud af skabene hver uge, eller er det noget, du kan nøjes med at gøre sjældnere. Alt dette afhænger af dine præferencer, og hvor hurtigt der bliver beskidt igen. Hvis du opdeler rengøringen i ugentlige, månedlige og kvartalsvise opgaver, vil det blive mere struktureret, og du vil være mindre tilbøjelig til at gøre alle mulige andre ting i mellemtiden. Hvis du ved, hvad du skal nå, vil du også lettere kunne forholde dig til, at du kommer i mål på den anden side, når du er færdig med de givne opgaver.

Tip nummer to, som du får med herfra er at samle rengøringsmidlerne. Hvordan er disse organiseret på nuværende tidspunkt? Ved at have dem alle samlet på et sted, fx i en spand, slipper du for at vandre frem og tilbage i din søgen. Dette vil typisk være noget, der bliver spildt en hel del tid på.

Organisering af huset og hvordan det hjælper dig. Hvis du starter med at slippe af med rodet inden du går i gang med at gøre rent, vil dette gøre rengøringsfasen meget nemmere. Det er i hvert fald vigtigt, at skaffe disse af vejen, så det ikke ligger i vejen, når du skal til at støvsuge eller vaske gulv.

Hvis du står i en situation, hvor du simpelthen ikke kan overskue opgaven er der jo altid den mulighed, at du får nogle andre til at gøre det for dig. At hyre et rengøringsfirma København behøver ikke være en synderligt uoverskuelig opgave, og det kan måske tage en byrde af dine skuldre, hvis du ikke selv skal stå for rengøringen.

DANWI Rengøring
Nybrogade 20
1203 København K
Telefon 43991529